Betalen & bestellen

1. Hoe kan ik een product bestellen bij happymarket.nl?

Stap 1: Producten kiezen
Ga naar het product dat je wilt hebben en klik op de knop ‘In winkelwagen’. De prijs die er staat is inclusief btw, maar exclusief verzendkosten!
Ga verder met winkelen totdat alle producten van je keuze in je winkelwagentje zitten.
Klaar met shoppen? Klik dan op de winkelwagen rechtsboven op de pagina. Dan zie je welke producten in je wagentje zitten.
Klik op ‘Betalen’.
Stap 2: Je gegevens invullen
Om je producten te kunnen versturen, hebben we een aantal gegevens van je nodig. Vul deze in. Heb je een Happy Market-account? Dan kun je inloggen en hoef je je gegevens niet nog een keer in te voeren. Je kunt natuurlijk ook bestellen zonder een Happy Market-account.
Let wel: je moet 16 jaar of ouder zijn om te bestellen op happymarket.nl.
Stap 3: Betalen
Je kunt je bestelling vooraf betalen met iDEAL of PayPal. Dit is veilig en kost niets extra. Je kunt ook betalen wanneer de bezorger je pakketje aflevert. Deze betaalmogelijkheid heet betalen 'onder rembours'. Je betaalt voor deze service - naast het bedrag voor je bestelling - ook het standaard PostNL-tarief van € 15,83 aan de bezorger.
Heb je een Happy Market-kortingsbon of cadeaubon? Dan kun je die bij ons inwisselen. Dit doe je door het nummer dat op de bon staat bij je gegevens in te vullen. Het bedrag wordt dan automatisch verrekend met het totaal. Als je een Happy Market-account hebt, kun je onder ‘bestelgeschiedenis’ terugvinden welke waardebonnen je hebt ingeleverd.
Voordat je bestelt zie je nog een overzicht van je gegevens en je bestelling. Je kunt hier nog iets wijzigen, bijvoorbeeld de leveringswijze of je adresgegevens.
Stap 4: Bezorging
Happy Market verstuurt je pakket via PostNL. Dit duurt maximaal 2 werkdagen. 1 werkdag voor een brievenbuspakket en 2 werkdagen voor een pakketje dat wordt afgeleverd door PostNL. Wij rekenen trouwens vaste verzendtarieven; da's tenminste duidelijk. € 2,50 voor een pakketje dat door de brievenbus kan en € 6,50 voor een pakket dat wordt afgeleverd door de postbezorger. Bestellingen vanaf € 50, - verzenden we in Nederland gratis! Kijk bij punt 4 voor bezorging in het buitenland.
Als je op ‘plaats bestelling’ hebt geklikt, ontvang je automatisch een bevestiging van je bestelling in je mailbox. De gegevens van je bestelling worden ook opgeslagen in je account, als je deze hebt.

2. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

De levertijd van Happy Market is dus maximaal 2 tot 3 werkdagen. Zit op een product echter een langere levertijd? Dan staat dat duidelijk vermeld bij het product in de shop.

3. Krijg ik een factuur bij mijn bestelling?

Ja, bij elke bestelling zit een factuur. Je ontvangt je factuur ook per mail.

4. Kan ik ook een pakketje in het buitenland laten bezorgen?

Ja, dat kan. Happy Market verzendt producten naar alle landen. We berekenen dan wel hogere verzendkosten.
Happy Market behoudt zich het recht verzendingen naar het buitenland zonder opgaaf van redenen te weigeren.

5. Kan ik een bestelling ook terugsturen (herroepingsrecht)?

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, meld dit dan binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere wijze. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd. Stuur daarna de producten zo snel mogelijk terug. Je hebt na je melding maximaal 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Stuur het product terug, of overhandig dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als wij zelf hebben aangeboden het product af te halen. Je hebt als consument de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als je het product terugzendt voordat de bedenktijd is afgelopen. Je vindt het modelformulier onder onze Algemene voorwaarden, zie: https://happymarket.nl/algemene-voorwaarden/.

Verplichtingen van Happy Market:

1. Als wij de melding van herroeping van jou - de consument - op elektronische wijze hebben ontvangen, dan sturen wij een ontvangstbevestiging.
2. Wij vergoeden alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde product, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Tenzij wij zelf aanbieden het product af te halen, wachten wij met terugbetalen totdat wij het product hebben ontvangen. Of tot het moment dat je - de consument - aantoont dat het product is teruggezonden (naar gelang welk tijdstip eerder valt). Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
3. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je als consument hebt gebruikt. Tenzij je als consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou als consument.
4. Als je hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan hoeven wij deze bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.