Veelgestelde vragen

Bestellen

1. Hoe kan ik mijn bestelling betalen bij Happy Market?

Je kunt bij happymarket.nl je bestelling direct betalen met iDEAL of PayPal. Dit is veilig en kost niets extra. Happy Market verstuurt je pakket vervolgens via PostNL. Dit duurt maximaal 2 tot 3 werkdagen. 1 werkdag voor een brievenbuspakket en 2/3 werkdagen voor een pakketje dat wordt afgeleverd door de postbezorger van PostNL. Je kunt ook betalen wanneer de bezorger je pakketje aflevert. Deze betaalmogelijkheid heet betalen 'onder rembours'. Je betaalt voor deze service - naast het bedrag voor je bestelling - ook het standaard PostNL-tarief van € 15,83 aan de bezorger.

2. Kan ik veilig winkelen en afrekenen bij Happy Market?

Ja, dat kan. Happymarket.nl heeft ervoor gezorgd dat je op een beveiligde pagina bent als je persoonlijke gegevens invult of afrekent. Het webadres boven in de balk begint dan met https (in plaats van http). Geef de gegevens van jouw account of van je bank nooit aan iemand anders.

3. Moet ik een account bij Happy Market aanmaken om te kunnen bestellen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken. Je kunt ook bestellen zonder in te loggen. Met een account gaat bestellen en betalen in de toekomst wel sneller en makkelijker.

4. Kan ik een pakketje ook als cadeautje laten bezorgen?

Ja, dat kan! Kies (naast je product) voor de Happy Message service en voor € 2,50 extra maken wij een mooi cadeautje van jouw bestelling met een persoonlijk bericht voor de gelukkige ontvanger. Handgeschreven op een kaartje passend bij jouw bericht en cadeau.

5. Kan ik een bestelling ook terugsturen (herroepingsrecht)?

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, meld dit dan binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere wijze. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd. Stuur daarna de producten zo snel mogelijk terug. Je hebt na je melding maximaal 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Stuur het product terug, of overhandig dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als wij zelf hebben aangeboden het product af te halen. Je hebt als consument de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als je het product terugzendt voordat de bedenktijd is afgelopen. Je vindt het modelformulier onder onze Algemene voorwaarden, zie: https://happymarket.nl/algemene-voorwaarden/.

Verplichtingen van Happy Market:

1. Als wij de melding van herroeping van jou - de consument - op elektronische wijze hebben ontvangen, dan sturen wij een ontvangstbevestiging. 2. Wij vergoeden alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde product, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Tenzij wij zelf aanbieden het product af te halen, wachten wij met terugbetalen totdat wij het product hebben ontvangen. Of tot het moment dat je - de consument - aantoont dat het product is teruggezonden (naar gelang welk tijdstip eerder valt). Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 3. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je als consument hebt gebruikt. Tenzij je als consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou als consument. 4. Als je hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan hoeven wij deze bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Verzendkosten

1. Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Onze verzendkosten binnen Nederland zijn € 6,50 voor een postpakket en € 2,50 voor een brievenbuspakketje. Kortom, een heldere vaste prijs voor elke verzending. Of je nu een groot pakket ontvangt, of een klein pakje. Heb je een bestelling vanaf € 50,-? Dan betaal je binnen Nederland géén verzendkosten. Voor verzending naar het buitenland gelden andere tarieven..

2. Ik heb meerdere artikelen besteld op een dag, maar betaal toch per product verzendkosten, hoe zit dat?

Soms zijn niet al je producten direct leverbaar. Ze worden dan op verschillende dagen verstuurd. Je betaalt in dit geval verzendkosten per verzending. Uiteraard laten we je dit vooraf duidelijk weten. Worden al je producten in een keer geleverd, dan betaal je maar één keer verzendkosten. Ook als je op verschillende dagen hebt besteld en het pakket in een keer wordt verstuurd.

Garantie

1. Heb ik garantie op gekochte producten?

Voor alle geleverde producten geldt de wettelijke garantie, wat inhoudt dat het product moet doen wat je er van kunt verwachten. Zie ook Algemene Voorwaarden Happy Market.

Klachten

1. Waar kan ik terecht met een klacht?

Heb je een klacht over iets? Meld dit dan gerust. Stuur je klacht naar de klantenservice onder vermelding van 'klacht'. Of bel met (00)31 6 - 248 15 015. Je krijgt van ons binnen uiterlijk 7 dagen een reactie; de klacht lossen we binnen uiterlijk 14 dagen op. Komen we er niet uit? Dan kun je terecht bij het Europese online geschillenplatform, zie http://ec.europa.eu/consumers/odr.